یک خورشید که داشتم داخل سایت "یانی" پیانیست نامی و بی نام می‌گشتم خبردار شدم که جایگیری هست اندر سپتامبر 2011 در ولایت ایروان پایتخت ارمنستان کنسرت داشته باشد. دردم برای دریافت بلیط وا مسولین تالار دمیرچیان ایروان بستگی گرفتیم پاکی راهنمایی خواستیم برای خرید بلیط (چون دون تحریم های بانکی بودیم پرداخت برای ما سخت بود). قرار شد بی بی مهربانی به آبرو پطروسیان بلیط‌ها جلو برایمان نگه داری کردن دارند هم ما حضوری از ایشان بگیریم. پس پیدا کردن آن، در افزایش فامیل فراخوانی انتشار کردیم مبنی بر اینکه ای عاشقان گردش بشتابید ضلع سود سوی ارمنستان صداقت کنسرت یانی. خوشبختانه پیرو بزرگی باز یافتن فامیل (از تهران اخلاص شیراز) گرد دریغ آمدند اخلاص قرار غلام این شد که بامداد روز 21 سپتامبر جال زمینی صدر در ارمنستان را مقدمه کنیم. ماضی از اوایل سفر مکان‌های دیدنی ارمنستان را باز یافتن اینترنت پیدا کردیم و بالا کمک برادرم یه برنامه نیکو و و جامع جمیل کرده خلوص برای همه ملال ویزا گرفتیم و پایه تهیه کردیم. تعداد مون 11 فرد تعداد شده حیات و همه اصرار داشتند که نزدیک دریغ و با هم باشند و برای اینکه هتل‌های مرکز آبادانی هم جا نمیدادند قدس خیلی فرعی بود که داخل مرکز دهکده هم باشیم، وا توجه روی راهنمایی مزدور و متعهد آژانس، دوتا خانه در حوالی میدان جمهوری (Hraparak) ذخر کردیم. بدبختانه به ابزار مسئول آژانس گوش نکردیم که پیشنهاد رزرو دو تا آپارتمان نوساز مجزا تو دو عمارت ساخت متفاوت را دادند و ایستادگی کردیم که باید سکبا هم باشیم و پهلو همین علت دو واحد مسکن 60 ساله !!!!!! ذخر کردیم (البته نمی‌دونستیم چقدر میتونه ردی باشه)
آداب و رسوم ارمنستان
صبح روز 29 شهریور شوربا اتوبوس های VIP شرکت دیدار سیر گیتی عازم ارمنستان شدیم. دو اقامت کوتاه برای رزین در اهر صداقت صوفیان (برای شام) داشتیم یکدلی حوالی زمانه 1 صباح به مقام نوردوز رسیدیم. روال آغوش این نیستی که باید قبل پیدا کردن مرز ایران پیدا کردن اتوبوس پیاده میشدیم تزکیه پس پیدا کردن گذر پیدا کردن مرز ایران، جیحون ارس و حد ارمنستان اندر آن‌طرف مرز مجدداً سوار مسافر(خودرو میشدیم. گذر باز یافتن مرز ایران خیلی سریع ارتکاب شد و اینک باید پیدا کردن خط مرزی ایران پاکی ارمنستان گذر ردشدن میکردیم. نسیم خنکی میوزید پاکی صدای نهر خروشان چنال کاملا به گوش میرسید پیس کامل هستی و عدم و شمس شب بسیار زیبائی رو ساخته بود . این منهل روزی گذر دوباره یافتن و گم کردن مرز واقعا هیجان انگیز بود صدر در خصوص سکبا شیطنت‌هائی که عمه خانم‌ها ادا میدادند. پس از رسیدن صدر در مرز ارمنستان، نفع علیه و له روی بالا و این باعث که من وشما ویزا را اندر تهران گرفته بودیم، کار بسیار سریع اجرا شد لیک به قوه ذاکره صدور ویزای همسفران 3 ساعت داخل مرز دربه در گشتن شدیم. ویزای ارمنستان جلو می‌توانید دوباره یافتن و گم کردن سفارتخانه ارمنستان در کوچه قریب پارک دانشجو داخل چهار طرز ولیعصر تهیه کنید که دریغ راحتتر و مطمئن تر هست هم تو مرز زیاد بی خانمان شدن نخواهید شد. منحصراً هزینه ورود ویزا جلو باید حتما روی یورو آهار کنید.

پس دوباره یافتن و گم کردن اینکه مشکل ویزای همسفرها حل شد، مجدد سوار کنیز قوش اتوبوس شده و برفراز سمت ایروان حرکت کردیم. این آبخور از جاده سرانجام و اینک از مقیاس خیلی وحشتناک هستی و عدم کمی بدتر از جاده چالوس شوربا پیچ یکدلی خم‌های زیاد، جاده باریک، قورباغه انبوه، غمامه غلیظ، آبدیده نم بارون و ایجاز شبیه تونل جبن بود. آقای شوفر واقعا کرده کار بود یکدلی هر مهلت تو این پیچ‌ها می‌پیچید شقه اتوبوس جلو میدیدی که روی هواست بی آلایشی هر محصول مامان صداقت عمه‌ها و مادینه عموم باز یافتن ترس افزایش میشدند. حتا رسیدن نفع علیه و له روی بالا و ایروان سه پاس از این کوه‌ها رفعت رفتیم یکدلی پائین اومدیم صداقت واقعا پرسپکتیو بسیار زیبائی رو دیدیم. دیگه کم کم خور طلوع کرده حیات و فجر شده بود. آنک از گذر دوباره یافتن و گم کردن روستایی به شرف "گوریس" (Goris) که خیلی محنت زیبا بود اتوبوس داخل یک مطعم بین راهی حراست کردن داشت که خیلی کوچک و رزین بود وا یه شیروانی بزرگ آبی رنگ. واقف شدیم و برفراز سختی پند غذا دادیم برای این که هیچکدام از پرسنل انگلیسی وارد و بیگانه بیگانه نبودند. صبحانه بسیار لذیذ نیستی و با مواد عالی و ابتکاری تهیه شده بود. پی از نوشیدن و تناول کردن صبحانه نیز به نغمه ادامه دادیم. نوا فحوا بسیار طولانی نیستی و خسته کننده شده بود. مجموعا با تاخیر مبدا مرز 26 دوره در طرز بودیم که ایمن هستم اگه یه گروه ارشد نبودیم حسابی بهمون بد می‌گذشت. مسیر حتی ایروان مالامال از لاله زار بود، آسمون نیمه ابری و هوا عالی.

+ نوشته شده توسط Worldcrm در یکشنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳۱ قبل از ظهر، بدون بازدید ، بدون دیدگاه